Одговорено на 0 од 20 питања.
Pitanja:
You have already completed the тест before. Hence you can not start it again.
Тест is loading...
You must sign in or sign up to start the тест.
Prvo morate da završite sljedeće:
Vrijeme je isteklo
Освојено 0 поена од могућих 0. Успешност у процентима је 0 .
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Твоја оцена је:
Немаш довољно поена за пролаз на тесту.
Оцењивање на овом тесту је информативно и служи да вам помогне у процени савладаности градива.
Тест се оцењује према датом кључу:
Твоја оцена је:
Тест је положен.
Оцењивање на овом тесту је информативно и служи да вам помогне у процени савладаности градива.
Тест се оцењује према датом кључу:
Твоја оцена је:
Тест је успешно положен.
Оцењивање на овом тесту је информативно и служи да вам помогне у процени савладаности градива.
Тест се оцењује према датом кључу:
Твоја оцена је:
Браво! Тест је положен
Оцењивање на овом тесту је информативно и служи да вам помогне у процени савладаности градива.
Тест се оцењује према датом кључу:
Твоја оцена је:
Браво! Тест је положен са највећом оценом.
Оцењивање на овом тесту је информативно и служи да вам помогне у процени савладаности градива.
Тест се оцењује према датом кључу:
Сјајно!
Тест је положен без грешке. Твоја оцена је наравно:
Означи тачан одговор.
Прочитај део члана 4 Закона о основама система и образовања.
У установи чији је оснивач Република Србија, аутономна покрајина или јединица локалне самоуправе обезбеђује се бесплатно:
1) васпитање и образовање деце у години пред полазак у школу, у складу са овим и посебним законом;
2) основно образовање и васпитање ученика и одраслих, у складу са овим и посебним законом;
3) средње образовање редовних и ванредних ученика, под једнаким условима, у складу са овим и посебним законом.
Редован ученик јесте лице које је у првом разреду средњег образовања и образовања за рад млађе од 17 година, а ванредан ученик - лице старије од 17 година. Посебним законом може се утврдити друга старосна граница за упис у средњу школу и за стицање својства редовног ученика.
Од колико година лице није редован ученик у систему образовања?
УПУТСТВО
Означи стил којим је писан текст из 1. задатка.
УПУТСТВО
Означи тачан одговор због чега су употребљене две тачке у датој реченици.
Текле реке, свака по своме: нека на исток, нека на запад, а нека с планине право у море.
УПУТСТВО
Означи службу (функцију) подвученог дела реченице.
Мајка свих река опази да је корито мале реке празно.
УПУТСТВО
Означи гласовну промену које су се десиле у подвученој речи.
Помилова по образу најмлађу кћер.
УПУТСТВО
Означи подврсту обележене речи.
Био је један час по поноћи.
УПУТСТВО
Одреди облик глагола.
Не) гледајући под ноге, наставио сам даље.
УПУТСТВО
Означи врсту подвучене зависне реченице.
Хватао сам се за стабла јер сам се пео уз стене.
УПУТСТВО
Обележи падеж подвучених речи и његово значење.
Како да опишем дрвеће и стене окружене водом.
УПУТСТВО
Означи речи сличног значења као подвучена реч.
Стигли смо на прву зараван где су ме чекала и друга изненађења.
УПУТСТВО
Означи језике на које су преведене речи у Првом рјечнику Вука Стефановића Караџића.
УПУТСТВО
Означи исправно написане реченице у којима су велика слова и знаци навода правописно правилно написани.
УПУТСТВО
Обележи реченице у којима је исправно написана речца НЕ.
УПУТСТВО
Означи реченице у којима је запета написана по правописним нормама.
УПУТСТВО
Означи име књижевника чији аутобиографски подаци су дати.
Био је српски књижевник, преводилац, просветитељ и реформатор револуционарног периода националног буђења и препорода.
Био је оснивач и професор Велике школе, претече Београдског универзитета.
УПУТСТВО
Обележи књижевни род дела из којег је дати одломак.
Песмо моја, закити се цветом,
Песмо моја, замириши светом;
Још сва срца охладнила нису, –
Познаће те, песмо, по мирису!
УПУТСТВО
Означи главни мотив датог одломка.
Сви кијају. Червјаков се нимало не збуни, него се убриса марамицом и као васпитан човек погледа око себе: да случајно није кога узнемирио својим кијањем! Али тада се већ збуни, јер виде како старчић који је седео испред њега, у првом реду фотеља, брижљиво отире рукавицом своју ћелу и врат и нешто гунђа. А у старчићу препознаде цивилног генерала Брижалова, који је служио у министарству саобраћаја. „Попрскао сам га! – помисли Червјаков. – Није мој старешина, туђ је, али ипак није згодно. Треба се извинити.”
Червјаков се накашља, наже се горњим делом тела напред и шану генералу на уво:
– Извините, ваше превасходство, ја сам вас испрскао... ја сам нехотично...
– Ништа, ништа...
– Тако вам бога, опростите. Ја... ја нисам хтео.
– Ах, седите, молим вас. Пустите ме да слушам!
Червјаков се збуни, глупо се осмехну и поче гледати на позорницу. Гледа, али блаженства више не осећа. Поче га мучити неспокојство. За време одмора он се приближи Брижалову, пође упоредо с њим и савладавши плашљивост, промрмља: (Антон Павлович Чехов, Чиновникова смрт)
УПУТСТВО
Означи стилску фигуру која је у наведеном тексту.
Шћућурене у својим коритима, реке су престрављено ћутале, не усуђујући се да се помакну.
(Небеска река, Гроздана Олујић)
УПУТСТВО
Означи тему датог одломка.
Наилазили су на друге насеобине; свака је имала кеј и низ издубљених чунова привезаних за њега. Опет су видели коње и краве и цветна поља плавог лана, и поља проса готово сазрелог за срп; и жене како перу рубље у реци, и голу малу децу која се играла пиљака и толико била заузета својом игром да нису ни погледала брод који је пролазио поред њих. Жене су бојиле ивице очних капака на египатски начин. Овде онде била су смрдљива гробна дрвећа, врбе о којима су висили безоблични свежњи, од којих су неке раздирали орлови и белоглави супови. Аргонаути напунише ноздрве лишћем јаког мириса. (Роберт Гревс, Златно руно)
УПУТСТВО
Означи одговарајуће тумачење песме Вишеславе Шимборски, Облаци.
Морала бих да пожурим
с описивањем облака -
по делићу секунде
престају да буду они, а почињу да бивају други.
Њихово својство -
никада се неће понављати
у облицима, нијансама, позама и ређању.
Неоптерећени сећањем на било шта,
без напора се дижу изнад чињеница.
УПУТСТВО
